Κινητικές Ικανότητες
Ο τομέας ανάπτυξης των κινητικών ικανοτήτων είναι ένας από τους βασικούς και το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα στο βρεφονηπιακό σταθμό του Μικρού Μαέστρου επικεντρώνεται σε αυτόν. Στόχος μας είναι να καλλιεργήσουμε δεξιότητες βιοσωματικές, μέσω της υλικής κινητικότητας του σώματος και μέσω της πλήρης ενεργοποίησης του, η οποία οδηγεί στη σωστή και ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού.
Σύμφωνα με τον Wickstrom (1977) θεμελιακές κινητικές δεξιότητες είναι το περπάτημα, το τρέξιμο, το πήδημα, το κλότσημα, το χτύπημα, το πιάσιμο, και το πέταγμα. Επομένως η κίνηση είναι η ζωή του μικρού παιδιού, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί μέσο μάθησης για το παιδί. Καθώς μαθαίνει να κινείται, μαθαίνει και το ίδιο μέσα από την κίνηση.
Έτσι, στο Μικρό Μαέστρο δίνουμε έμφαση στο να κατανοούν τα παιδιά βασικές κινητικές έννοιες και έννοιες του χώρου, αποκτούν ισορροπία και αλτική ικανότητα, μαθαίνουν να αναγνωρίζουνε μέρη του σώματος τους και πως αυτά κινούνται, να συντονίζουν το σώμα τους, να μετακινούνται, να χειρίζονται μικρά και μεγάλα αντικείμενα, ενώ αποκτούν και δεξιότητες των λεπτών άκρων, κάνοντας τις κινήσεις τους πιο ευέλικτες και επιδέξιες.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στον τομέα του χώρου. Στο παιδί υπάρχει ο περισωματικός χώρος, ο χώρος δηλαδή γύρω από το σώμα του, ο προσωπικός του χώρος. Το χώρο αυτόν τον μαθαίνει από μόνο του και τον ανακαλύπτει με τις δικές του δυνάμεις. Μέσα από τις κατάλληλες κινητικές δραστηριότητες , που έχουμε ενσωματώσει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα μας, το παιδί εξερευνά τον χώρο και αφού γνωρίσει το σώμα του και τις δυναμικές του προχωρά στο να σχηματίσει μια προσωπική εικόνα του σώματος του, που την χρησιμοποιεί ως σημείο αναφοράς σε σχέση με τον εξωτερικό κόσμο. Μέσα από τις διαδικασίες αυτές του μαθαίνουμε τον τρόπο ώστε να αναπτύξει τον προσανατολισμό του, να κατανοήσει την έννοια του βάρους του, να εξοικειωθεί με προμαθηματικές έννοιες και να αποκτήσει λογικομαθηματική σκέψη.
Στο σχολείο του Μικρού Μαέστρου δεν θα μπορούσε φυσικά να μην υπάρχει το μάθημα της μουσικής αγωγής. Στα πλαίσια της κινητικής ενδυνάμωσης εντάσσουμε στο εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα την μουσικοκηνιτική και την απόκτηση αντίληψης του ρυθμού. Μέσα από καθοδηγούμενους αυτοσχεδιασμούς, ηχοϊστορίες, δραματοποιήσεις με χρήση μουσικών κομματιών και μουσικοκινητικά παιχνίδια με την χρήση διάφορων υλικών, τα παιδιά μαθαίνουν να ανταποκρίνονται στον ρυθμό και να συσχετίζουν βασικές κινήσεις τους με τον ρυθμό και την μουσική. Πρόκειται για έναν συνδυασμό διασκέδασης και ελευθερίας στην έκφραση.